New Version

Animana Release Hoogtepunten: Versie 3.19

Deze versie bevat meerdere nieuwe functionaliteiten en veranderingen ter verbetering van de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Door deze release hoogtepunten zorgvuldig door te lezen, weet je zeker dat je up-to-date blijft met alle nieuwe ontwikkelingen binnen Animana.

 

Nieuw: Wachttijdrapport (Afspraakverlooprapport)

IDEXX Animana introduceert met gepaste trots het “Wachttijdrapport”. Je kunt dit vinden onder het menu “Rapporten”. Dit rapport biedt praktijkmanagers inzicht in de efficiëntie van de praktijk. Het rapport kan gebruikt worden voor het efficiënt verdelen van personeel en het verbeteren van de klanttevredenheid door de wachttijden tussen verschillende stadia van afspraken te bewaken. Het rapport wordt weergegeven met de naam van de klant, de naam van de patiënt en diersoort. Je kunt de resultaten filteren op datum, agendagroep en per medewerker. Het rapport laat de tijd van wijzigingen in de afspraakstatus zien en meet de verschillen hiertussen. Als een afspraak niet in de juiste volgorde is gewijzigd (bijvoorbeeld een afspraak die rechtstreeks van ‘open’ naar ‘afgerond’ is veranderd), kun je het vakje ‘inclusief non-chronologische statussen’ aanvinken om deze resultaten te laten zien. Lees ons kb-artikel Hoe genereer ik een wachttijdrapport? voor meer informatie.

 

Wijzigingen in namen van afspraakstatus

Om de fasen van een afspraak gemakkelijker te kunnen onderscheiden, hebben we de status “Afrekenen” in “Betalen” veranderd.

Naam Agenda weergave Kleur Oude naam
Open O Geel Open
Aanwezig A Blauw Aanwezig
In Behandeling I Paars In Behandeling
Betalen B Rood Afrekenen
Afgerond A Grijs Afgerond
Niet Geweest N Groen Niet Geweest

 

Landbouwhuisdieren: verbeteringen in de lay-out van het klantportaal

Het klantportaal van Animana is van onschatbare waarde voor landbouwhuisdierenpraktijken. Je kunt met het portaal op een makkelijke manier relevante informatie met een veehouder delen. We hebben het portaal nu een langverwachte facelift gegeven met het gebruik van meer neutrale kleuren, een betere lay-out op mobiele apparaten, duidelijker tabellen en een menu dat gemakkelijker te navigeren is. Verder hebben we de optie om het kleurenschema te kiezen verwijderd. Lees ons kb-artikel voor meer informatie: Hoe maak ik een portaal voor mijn klanten?

 

Export van de debiteurenlijst bevat nu ook het telefoonnummer

We hebben de debiteurenexport verbeterd (Financieel > Debiteuren > Excel Export). Er is een kolom toegevoegd met het telefoonnummer van de cliënt. Dit bespaart tijd doordat je niet elk cliëntdossier afzonderlijk hoeft te openen. Als een cliënt geen mobiel telefoonnummer heeft geregistreerd, wordt het volgende beschikbare telefoonnummer gekozen (exclusief faxnummers). Zie ons kb-artikel voor meer informatie: Hoe kan ik mijn debiteuren herinneren?

 

Auto logout functionaliteit is uitgebreid

Uit gebruikersfeedback is gebleken dat er behoefte is aan een ​​langere optie voor de automatische uitlogfunctionaliteit. De nieuwe optie van 60 minuten is nu beschikbaar en kan worden gekozen door de beheerder van het account onder Instellingen > Algemene instellingen > Automatische uitlogtijd. Zie ons kb-artikel voor meer informatie: Hoe pas ik de automatische uitlogtijd aan?

 

Voorkom verlies van gegevens met de automatische opslagfunctie van Animana

De automatische opslagfunctie van Animana voorkomt onbedoeld gegevensverlies bij het invullen van formulieren, zoals consult, e-mails, onderzoeksprotocollen paard, e-mailen van logboeken en visiteformulieren. Deze functie kan worden ingeschakeld via Instellingen > Algemene instellingen > Protocol. Praktijkbeheerders kunnen het tijdsinterval tussen opslaan definiëren. Meer informatie vind je in het Knowledge Base-artikel: Hoe pas ik de automatische uitlogtijd aan?

 

Vetstoria Online Afspraken Boeken – update

IDEXX Animana heeft de manier veranderd waarop beschikbare tijden worden geïdentificeerd door Vetstoria. Deze wijziging is voor grote praktijken met veel agendaboeken. Het ophalen van een beschikbare tijd is nu veel sneller. We verwachten dat deze verbetering het aantrekkelijker maakt om afspraken via het online systeem te boeken in plaats van de kliniek te bellen.

 

Voorbereiding boekjaar 2019

IDEXX Animana helpt u zich voor te bereiden voor het nieuwe jaar – vanaf 1 januari 2019 kunt u memoriaalboekingen van een voorgaand boekjaar kopiëren. Grootboeken die ook in 2019 aangemaakt zijn kunnen worden gekopieerd. Uiteraard hebben wij ook het lage BTW percentage gewijzigd. Vanaf 1 januari 2019 wordt “laag” BTW gewijzigd van 6% naar 9%. Meer informatie vind je in het Knowledge Base-artikel: Hoe voeg ik een memoriaalboeking toe?

 

Mocht u nog vragen hebben over de veranderingen in Animana 3.19, neem dan gerust contact op met Animana Customer Support of raadpleeg onze Kennisdatabank.