Training en consultancy in praktijkmanagement
Maak optimaal gebruik van Animana. Maximaliseer het potentieel van uw praktijk.

Elke module in ons consultancy- en trainingsprogramma is ontworpen om u te helpen het meeste uit Animana te halen en om de vaardigheden van uw personeel te verbeteren zodat alles in uw praktijk soepel verloopt. Trainingen kunnen op locatie plaatsvinden of digitaal op afstand. Onze trainers zijn experts in het verzorgen van trainingen voor alle Animana gebruikers, ongeacht of zij eerdere ervaring hebben met Animana.

Consultancy Algemene instellingen

Het inrichten van uw Animana account

Algemene instellingen A

In de eerste module Algemene instellingen leert u hoe u Animana kunt instellen op een wijze die aansluit bij de inrichting van uw praktijk. De module is essentieel om uw agenda in Animana te kunnen ontwerpen en te leren hoe u standaardteksten aanmaakt, die u kunt gebruiken voor onder meer uw vaccinatieoproepen, euthanasieverklaringen, herinneringen en debiteuren.

Algemene instellingen B

In aansluiting op de eerste module Algemene instellingen, gaan we in deze module aan de slag met het aanmaken van gebruikers en het definiëren van toegangsrollen. Deze module behandelt ook de basisinstellingen voor herinneringen (deze zijn nodig tijdens de module Producten C) en introduceert protocollen en combi-protocollen.

Consultancy Producten

Efficiënt producten- en voorraadbeheer voeren

Producten A – Productgroepen, margeregels en toeslagen

In Producten A gaan we aan het werk met structuur aanbrengen in de productgroepen om deze zo optimaal mogelijk te gebruiken. Tevens kijken we naar de structurering van uw productprijzen met behulp van marges en toeslagen, waardoor toekomstige prijsupdates worden vergemakkelijkt.

Producten B – Producten toevoegen en bewerken

In Producten B gaan we producten en verrichtingen toevoegen in Animana. Dit kan handmatig of via het rechtstreeks importeren van producten uit digitale prijslijsten van diverse leveranciers. U leert hoe u de productendatabase kunt beheren, producten kunt bewerken en welke geavanceerde productopties u kunt instellen om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden in Animana.

Producten C – Geavanceerde productopties

In Producten C behandelen we de meer geavanceerde opties van de producten, zoals combi-producten, subproducten en herinneringen. Het implementeren van deze krachtige hulpmiddelen kan een significant verschil maken in uw administratietijd en vermindert daarmee uw werkdruk.

Producten D – Landbouwhuisdieren

In Producten D gaan we dieper in op de productinstellingen die belangrijk zijn voor landbouwhuisdierenartsenpraktijken; in het bijzonder de verplichte instellingen ten behoeve van het registeren en doorsturen van medicijnen. De volgende productinstellingen zullen uitgebreid worden behandeld: producteenheden en -factoren, barcodes, REGNL, subproducten, combi-producten, producteninfo aanvullen en onze wachttijdendatabase. Daarnaast zullen wij u adviseren over het opzetten van uw voorraadbeheer ten behoeve van het registreren van batchnummers, verloopdata en de vierkantsvergelijking

Consultancy Communiceren met cliënten

Verhoog uw omzet door effectieve communicatie

Communiceren met cliënten A – Standaardteksten

In de module Standaardteksten gaan we in op het opzetten van standaardbrieven, formulieren, e-mails en sms’en, die u kunt gebruiken in de communicatie naar uw cliënten. De standaardteksten kunt u inschakelen om vaccinatieoproepen te versturen, alsmede om debiteurenherinneringen, (euthanasie)verklaringen en overige notificaties te verzenden. Het is tevens mogelijk om vanuit Animana rechtstreeks mailings te verzenden naar uw cliënten en zo extra omzet te genereren in uw praktijk.

Communiceren met cliënten B – Protocollen

De module Protocollen behandelt het ontwerpen van protocollen en hoe deze ingezet kunnen worden om op een consistente en zorgvuldige wijze zorg te leveren aan patiënt en cliënt, werkprocessen te stroomlijnen en efficiënter te administreren.

Communiceren met cliënten C – Huisdierenzorgplan

In deze module bespreken we hoe u diergezondheidsplannen kunt instellen in Animana. Ook leggen we uit hoe abonnementen, facturering en automatische incasso’s kunnen worden ingesteld in Animana.

Basistraining

Basisvaardigheden

Basis A – Navigeren in Animana en de agenda

In deze essentiële module laten we zien hoe u door Animana kunt navigeren, hoe u cliënten en patiënten kunt zoeken en hoe u de agenda kunt gebruiken.

Basis B – Cliënt- en patiëntinformatie

Deze module verkent samen met u de cliënt- en patiëntdossiers en toont alle stappen van een consult in Animana, van het inplannen van de afspraak tot het afrekenen.

Basis C – Extra opties in het patiëntdossier

Wanneer de stappen van de vorige module duidelijk zijn, gaan we dieper in op de extra mogelijkheden die beschikbaar zijn in het patiëntdossier. De extra opties zijn onder andere: prijsindicaties opstellen, brieven printen of e-mailen, sms-berichten versturen, herinneringen aanmaken en bijlagen toevoegen.

Basis D – Factureren, betalingen verwerken en kastelling uitvoeren

In deze module duiken we in de dagelijkse financiële handelingen in Animana, zoals het maken van facturen, het boeken van betalingen en correcties, het uitvoeren van de kastelling en het afsluiten van de dag.

Basis E – Interne communicatie

In deze laatste module gaan we kijken naar het implementeren van de opties om intern te communiceren in Animana, zoals het interne berichtensysteem en de takenlijst. U zult ook zien dat het mogelijk is om IDEXX VetMedLab en uw labapparatuur te integreren. Al deze functionaliteiten zijn cruciaal om tijd te besparen en consistentie in patiëntenzorg te kunnen bieden.

Geavanceerde consultancy modules

Voor uw gevorderde medewerkers

Geavanceerde consultancy A – Financieel

De financiële consultancy module is ontworpen om u te helpen de boekhouding van uw praktijk in Animana op te zetten. We zullen onder andere bespreken hoe u het grootboekschema in Animana kunt inrichten. Indien uw boekhouding niet in Animana wordt gedaan, is deze module niet van toepassing en worden de noodzakelijke financiële instellingen tijdens een andere afspraak behandeld.

Geavanceerde consultancy B – Voorraadinstellingen

In deze module leert u hoe de voorraadinstellingen gedaan moeten worden om efficiënt voorraadbeheer in Animana te kunnen voeren.

Geavanceerde consultancy C – Voorraadbeheer

In deze module leert u hoe de startvoorraad in Animana ingegeven kan worden en hoe u bestellingen maakt en inboekt. We zullen demonstreren hoe u het beste om kunt gaan met spillages en retouren. Indien u via Henry Schein NL (AUV) inkoopt, is het tevens mogelijk om de pakbonnen digitaal in Animana in te lezen, zodat batchnummers en verloopdata automatisch worden toegevoegd.

Financiële training basis

Wanneer u vertrouwd bent geraakt met het dagelijkse gebruik van Animana, zal deze training uw administratieve medewerkers begeleiden in het verwerken van financiële data in Animana. We zullen u tonen hoe u de btw aangifte kunt doen, bankafschriften kunt verwerken en het debiteurenbeheer kunt doen vanuit Animana.

Financiële training geavanceerd – boekhouding

Kiest u ervoor om uw volledige boekhouding in Animana te voeren, dan zullen we u aanvullend trainen in hoe u de financiën in Animana dient te verwerken. We zullen kijken naar het inboeken van inkoopfacturen, bankbetalingen verwerken, kostenplaatsen, memoriaalboekingen, saldibalans en de winst- en verliesrekening.

Live dag

Een persoonlijke Animana trainer die naast u staat om u op weg te helpen.

Ondersteuning live dag

Een ervaren Animana trainer zal tijdens de live dag aanwezig zijn op de praktijk om u te begeleiden. Zij staan voor u klaar om eventuele conversieproblemen aan te pakken, het personeel te ondersteunen en vragen te beantwoorden.

Ondersteuning na live gaan

Werken met Animana: haal eruit wat erin zit

Ondersteuning na live gaan A – Dagafsluiting

De eerste keer zullen we de kastelling en dagafsluiting begeleiden om te zorgen dat de juiste methode wordt aangeleerd en fouten worden voorkomen.

Ondersteuning na live gaan B – Automatische herinneringen

Met het instellen van automatische herinneringen kunt u herinneringen voor uw cliënten inplannen, die volgens door u gespecificeerde instellingen (moment van versturen, gebruikte tekst en medium) worden verstuurd. In deze module zullen we met u in detail kijken naar de instellingen van uw automatische herinneringen. Pas als u helemaal tevreden bent met de instellingen, zullen we de automatische herinneringen samen met u activeren.

Ondersteuning na live gaan C – Maandrekeningen en automatische incasso’s

Enkele weken na het van start gaan met Animana bent u waarschijnlijk toe aan het voor de eerste keer versturen van de maandrekeningen vanuit Animana. We zullen uw financiële medewerkers trainen hoe de maandrekeningen te maken en versturen. Indien van toepassing stellen we uw account in voor het verwerken van automatische incasso’s. In dat geval laten we zien hoe een automatische incassobatch kan worden gemaakt om up te loaden bij de bank en hoe deze na incassering verwerkt moet worden.

© IDEXX Laboratories, Inc. All rights reserved.